dagens tistel,

Går till lärare, ansvariga människor och föreläsare som lägger ut fel länk till artiklar.


Jag är inte tankeläsare, jag kan inte veta vad som förväntas av mig om jag får fel länkar, fel källor och ingen form av information gällande vad som ska läsas. Det räcker oftast inte med enbart en titel och en författare.

Nätet är lite för stort för att enbart hitta något med den infon.

Och det är så lustigt hur det oftast slutar med att det är elevernas fel om de inte "hittat" rätt när de fått fel länk av den ansvarige. En ba, förlåt, jag skulle givetvis utgått från att du skrivit fel länk, lägga ner några timmar på att kanske hitta rätt dokument, kanske komma in på den låsta filen med en kass skolnyckel och hålla tummarna för att jag får läsa hela filen och inte bara den första sidan av 137. Sorry, mitt fel.



Eller inte... Jag skriver dagens tredje mail till samma lärare och ifrågasätter detta. Rättvisans riddare ska segra.

0 kommentarer