grabbig litteratur

Inser att jag har en lucka mellan morgons föreläsning om vithet, nationalism och hur det ofta går hand i hand med genus, och eftermiddagens jobbpass. Förutom fakturamailning till Bonniers lyckades jag hitta tre artiklar till plugget. Tänkte nöjesläsa.


Bland det värsta jag vet är "kritiker" som könar böcker. Det är lika ointelligent som ostimulerande.

Men boken på bilden är en typisk "lad lit", och det är alltid i denna "genre" som jag hittar personer jag känner igen mig i... Vilket krockar med kvinnan jag känner mig som och fittan jag har mellan benen...
Nåväl, denna författare är fenomenal och jag har längtat efter hans andra bok. Första boken ligger på min topp-tio.

2 kommentarer
Ernst

Åh den var jätte bra, kunde inte slita mig. Han skriver så bra!

Caro

Åh! Måste läsa klart den :)) har du läst hans förra?! :D