pausfågel,

Vem ser du upp till?
Människor som vågar käfta när ingen annan vågar.


Vad skulle du gjort om du fått in 10 miljoner på kontot idag?

Packat en lätt väska, skrivit några hej då-brev, satt in 9,5 miljoner på ett bankkonto i Schwiez, åkt till Arlanda, blundat och pekat på avgångstavlan. Köpt biljett, åkt.


Hur ser en dag ut då du är extra lycklig?

Solen skiner, jag har inget som stressar eller som måste göras, jag vaknar av att jag pussar någon i nacken under en skedning (jag tror jag ofta gör sånt i sömnen, när jag typ trivs?). Bra morgonhångel. Parkhäng med finingar, skratt som till sist gör ont och skapar tårar. Kladdkaka och min hjärtan. Avslutningsvis - dans på en svettig klubb och ännu mer hångel.


Om du skulle vara ett plagg, vilket skulle du vara då?

Strumpbyxor. Världens mest användbara plagg. Men jag skulle vara ett hålbart par, som aldrig pajar. Själv tar jag sönder ungefär 3-7 par i veckan.


Vilken egenskap listar du högst och lägst hos dina vänner?

Jag vet direkt när jag träffar en människa om vi kommer trivas tillsammans eller inte - inleds det med ett asgarv vet jag att vi klickat och jag ser henom som en vän. Personen måste ha nära till skratt och ha kunskapen om att livet är ett jävla helvete ibland, men att vi gör det bästa av allt och bara njuter. Lägst - energitjuvar, snåla, tråkiga och folk som säger "asså, du är så jävla röd!" när en inte har något att säga. Sådana människor kapar jag bort direkt.


Vad ångrar du mest i livet?

Att jag inte gjorde slut direkt när jag kände att jag ville, utan istället hängde mig kvar alldeles för länge för att jag inte ville vara ensam. Att jag gett för mycket av mig själv efter typ en kopp kaffe och fått ungefär en kopp kaffe tillbaka. Att jag är en såndär jävel som ger och inte kräver så mycket tillbaka, hehe den tiden är förbi. Utöver det är livet lite för kul för att orka ångra saker.


Vad är du mest stolt över i livet?

Att jag överlevt. Att jag klarade behandlingen för hepatit c. Att jag arbetade mer än heltid, pluggade 37,5 hp samtidigt som mitt hjärta gjorde så ont att jag ville dö. Att jag hellre skrattar och går vidare än gräver ner mig. Att jag gör upp med saker som stör mig och fortsätter sen. Att jag käftar. Att jag fick jobbet hos Veckorevyn. Att jag har i särklass de bästa i min omgivning, jisses vad jag älskar er. Att jag är jag.


Vad önskar du att du hade vetat för…

10 år sedan?
Då var jag 12 år och skulle fylla 13 - så förmodligen att ångesten över mina dl-stora bröst skulle försvinna, och att det är så jävla slöseri med tid och energi att böla över att jag inte föddes med c-kupa. Och att jag visst skulle få ligga och att han var ganska snygg. Och att ingen jävla snubbe kommer skratta åt min kropp (har dagens tolvåringar dessa tankar?!!), om jag bara visste då hur mycket ligg det finns så hade jag inte bölat. :))


5 år sedan?

Lilla gumman, du är 17 nu, och nej - L är inte mannen du kommer gifta dig med! Så fortsätt ligga runt på helgerna, ha kul med dina vänner och sluta böla över att han inte vill ha ett officiellt förhållande. Det kommer en tid då du kommer skratta åt den ångest du känner nu.


1 år sedan?

Anna hade rätt, du har glömt M. Och vet du, det var så jävla bra att du inte kämpade mer för henne. Det finns ändå inte plats för henne i ditt liv, det finns så jävla mycket mer och viktigare att tänka och fokusera på. Du har en jävligt tuff och delvis fruktansvärd sommar framför dig. Men det blir bättre.


Har du haft någon ”ålderskris”? När, hur, varför osv?

När vi provade studentmössor i trean fick jag andnöd och började tokböla. Jag hade så jävla mycket ångest inför min framtid efter att min syo dödat mina drömmar om att bli sexolog. (HAHA din jävla hagga, jag hatar dig.)
- idag? Nja, jag har accepterat att jag förmodligen kommer kasta om mitt livsmönster och inte följa normen så jag tar det mesta med en axelryckning. Det jag inte gör i år kan jag göra något annat år osv.


Vad har du för mål i livet?

Att jag känner mig trygg och lycklig. Ha titeln sexolog. Arbeta med hivprevention på nationell och internatioll nivå. Att min fina umgängesgrupp bara eskalerar och växer, men självklart har kvar mina guldkorn. Skriva böcker. Skaffa min mops Frans! Få två ungar - Polly och Saga.


Nämn de fem lyckligaste händelserna i ditt liv hitills?


1. När virusmängden i min kropp sjunkit till obefintligt efter fyra veckors medicinering. Och att testerna bara fortsatte att se bättre och bättre ut. För att slutligen få papper på att jag är helt jävla frisk och aldrig mer behöver komma dit!


2. Två viktiga samtal - dels när Linda Öhrn Lernström ringde och frågade om jag var intresserad av att ta efter Hannah Arnhög som sexexpert på Veckorevyn och att jag bölade på centan när jag lyssnade av detta meddelande. Samt ett annat samtal med en annan sak som jag tror stenhårt på.


3. Den där kyssen. När det känns i varenda cell att det är helt rätt. När kroppen bara skriker efter den andra människan, tid och rum försvinner och ingenting i hela världen spelar någon roll. Den kyssen.


4. Första fredagen på gymnasiet, vi satt hos George´s och pratade om helgens planer och jag minns att jag tänkte "herre min jävla gud, vad är de här för människor? Vi är så jävla jävla olika alla fem, men jag gillar dom! Tack gud för att jag inte blev mobbad!" - och så var High Tech skapat.


5. När en klickar med någon - jag älskar den känslan. När en känner att här har jag någon som jag vet kommer få en plats i mitt hjärta, som jag kommer kunna prata med och som jag skulle kunna göra vad som helst för. Det klicket sker inte ofta, men när det väl har hänt släpper jag inte den människan.


Var känner du dig hemma?

High valley (äntligen!), hela söder (även om jag inte hittar...), Nattis pappas hem, Landet, hos Jennie, i vissas famnar, hos människor som får mig att skratta.

0 kommentarer