girls

Första avsnittet hatade jag Hannah. Såg de andra och tredje och tyckte sådär om henne. Har sett resten av säsongen nu under tentaperioden - och jag älskar henne? Så jävla mycket. Jag känner igen mig i henne, lite för mycket... Och gillar nog karaktären svinmycket för att jag vet att själva Lena Dunham är bäst, klok och gjorde reklam för Obama som vi alla älskar. 
 
jag älskar att serien är realistisk, förutom det där med att hon blivit försörjd av sina föräldrar? Det är för mig helt jävla orealistiskt... Men att karaktärerna är mänskliga, phuckar upp livet, tabbar sig, är kåta, vill ligga, att de misslyckas, blir av med jobben, analyserar för mycket, tänker för mycket, är i blandade storlekar, tar för sig och är rent allmänt balla. 
 
Sen att de kallas "den moderna versionen av SATC", visst finns det likheter - som att de är fyra kvinnor som bor på Manhattan. Men förutom det? Nja. 
 
0 kommentarer