nästa bok och veckans tisdag.

Ni vet när en är i tillståndet mellan verklighet och drömlandet, exakt då fick jag en bokidé igår natt - och kunde inte somna. Jag gick så lång i min visualisering att jag hamnade hos Malou på fyran och spikade bokomslaget i pocketversion. Första gången på länge som jag faktiskt tror att det kan bli en bok av mina tankar. Häftigt.
 
Inte lika häftigt att vakna tre timmar senare... Men jag är fortfarande pepp på tanken. Drömde dessutom om Karro och Lovisas två amstaffar/amstaffs? Så jäkla fina bebisar. 
 
tisdag:
- öppna balsalen
- frukostmingel hos Bonnier?
- hämta en bok hos SU
- kötta tenta
- ta en sväng till Åkersberga
- kötta och förhoppningsvis avsluta tentan i ett svep, gärna innan midnatt. 
 
 
Varför är det så svårt att göra klart en tenta några timmar innan deadline? Jag förstår det inte. En tenta lyckades jag göra klart i söndags morrse, som egentligen ska vara inne på fredag vid midnatt. Men den som ska vara inne imorrn? Det finns något inom mig som drar ner på takten och tar det lugnt, när det egentligen bara är att kötta? 
 
förslag på saker jag vill ha på frukostminglet:
1) små skålar med fruktsallad eller små skålar med pannacotta och frukt som pynt
2) små citronmarängpajer
 
Allt i miniatyrform och små skålar är ofta roligare äta och godare. Samt tillhör den typen av saker en själv aldrig gör, eller jag skulle nog aldrig ställa mig och svänga ihop ett gäng mini-saker, det får mingelfolk sköta. 
0 kommentarer