sexualupplysare och bokälskare

eventuellt påverkas

Publicerad 2012-09-24 10:15:00 i Sex osv.,

 
Intag av andra läkemedel: Effekten av p-piller kan eventuellt påverkas av behandling av Kåvepenin. 
 
Den meningen är skriven med en lätt axelryckning. Som att "tja, kanske blir du på smällen om du knullar medan du äter medicin mot halsfluss, kanske blir du det inte. Inget som vi på läkemedelsföretaget direkt kan ta hänsyn till.
- och nej, dom kan inte gå i god för att ALLA som äter p-piller och denna kur drabbas av exakt samma typ av biverkning. Men lite mer info? Lite mer specifik info? En extra mening om vad en ska tänka på? Vilken typ av effekt är det som drabbas och hur ofta händer det? 
 
Men tyvärr, som när det gäller det mesta kring kvinnors kroppar och kvinnors sexualitet så finns det inte riktigt tid, plats och energi över till att lägga till lite extra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caro Wikbro Carlén

jag arbetar som sexualupplysare och har huvudfokus hivprevention och säkrare sex. förutom det gillar jag att läsa, feminism, hångla med min donna, mina queens, New York, att äta, vettiga serier, genus, att resa och att diskutera. och det är ungefär det jag bloggar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela