fredag kväll

Min hud luktar vanilj, ett halvt dussin ljus är tända och jag åter på hemmaplan. Mina lakan är krispiga och jag luktar inte längre tåg/buss/Robins duschtvål "Nivea Man"/svett. Väskan är uppackad och jag vet faktiskt inte när jag ger mig iväg nästa gång. Det är sånt som löser sig. 
- en sak vet jag, och det är att jag valt helt rätt. Sen om det innebär att jag bor i en resväska resten av hösten eller att jag är på vift några dagar i månaden, det hör till kategorin "löser sig med tiden". 
 
Inser att det är fredag, men den där ångesten över att jag kanske missar något infinner sig inte. Kan det vara något som hör sommaren till? Ungefär samma ångest som när en ser att solen skiner och en måste gå ut bara för att njuta av det vackra vädret, typisk sommarångest.
 
 
Jag börjar sakta ta in att hösten snart är här, luften börjar bli krispig och kalendern är fulltecknad med inlämningstider och seminarier. Här om dagen kom jag på mig själv att börja planera julens bakverk - men det är något med hösten som är svår att ta in. Oktober månad kommer jag som vanligt mest ignorera. Eller fylla med mysiga pluggkvällar, krispiga promenader och spelkvällar. 
 
 
pepp-lista inför hösten:
- bokmässan i göteborg: park, böcker, författare, mingel och signeringar
- basker: jag har en i svart och ska införskaffa en i rött/plommonlila
- te och scones: två saker som ska skrivas in i kalendern minst en gång i veckan
- skolan har kickat igång: jag är så pepp. Jag kommer på mig själv med att längta efter hemtentan?
- tända ljus: tiden på året som ikea säljer som mest hundra-pack? 
- det är ok att mysa. Utekvällar, minglande, barhoppande och sänghoppande får låg prio och allt kretsar om filmkvällar, hångel, stickade tröjor och mys mys mys.
 
hösten nivea man pepp
0 kommentarer