min kopp te

Är inne på tredje kannan te, det regnar och solen skiner om vartannat, och jag har precis skickat in månadens omgång frågor och svar till Veckorevyn. Åh, mina fina läsare! En skickade ett mail nu i veckan där det stod att jag var "cool". Blir rörd till tårar av deras fina ord, deras funderingar och frågor. Detta är världens bästa jobb. 
 
Vad det gäller denna kanna, är den inte vacker? Tror jag fick den när jag fyllde 20 av honom. Samma märke på de där fantastiska köksvarorna som kostar lika mycket som jag betalar i hyra för min trea... Har för mig att jag lekte med en sådan gryta av gjutjärn i sandlådan på landet när jag var liten...
- sist jag drack ur den var med en kompis, vi kunde ägna timmar åt att diskutera politik, mysa över Pagrotskys skägg och gå igenom hans foton från olika demonstrationer. Det var fina tider det.
 
0 kommentarer