kris: ett ansikte

KRIS. Kan vara en förkortning för Kriminellas Revansch I Samhället (ironiskt nog). Eller så kan det vara ett betyg. Som resulterar i att en kubbar till närmsta frisörsalong och säger "ba klipp, jag blundar."
 
Jag vet inte om en människa kan vara ett stilleben? Eller om det bara gäller fruktkorgar osv. Men här kommer en liten presentation av hur kris kan se ut. 
 
1) precis när jag ska visa mitt krisade ansikte shufflas Säkert fram och "dansa fastän hjärtat brister" börjar spela. Och vem kan krisa när den spelas? Kanske om ens ex skickar den till en efter att ni precis gjort slut. Men bara då. 
2) Ungefär såhär känner jag. Betyg kan dra åt helvete. Bara Björklund-lovers som är för betyg. Och vem gillar Björklund?
3) Skulle jag inte vara rädd för bekymmersrynka skulle jag se ut så resten av kvällen, eller tills klockan slår 00.00. Exakt så lång tid jag har på mig att tjura.
4) Fast sen sjöng Säkert "om ett år eller två kommer det här vara över", och har Säkert sagt det så är det så. 
0 kommentarer