jag är din idiot

 
Hur kan någon ha missat att berätta att denna fantastiska låt finns som video? Hur kan JAG ha missat detta? Första gången jag hörde låten var en onsdag. Och jag var så fruktansvärt trött. Efter allt plugg, livet, känslorna osv. Kom hem sent på kvällen, visste att låtarna skulle ligga ute och ni vet när en är så där trött att en inte kan slappna av. Jag tog beslutet att borra isär en bokhylla, tryckte på play och hörde Valborg för första gången. När första refrängen kickade igång grät jag. Lyssnade på den fyra gånger i rad och fortsatte att gråta. Och jag insåg att jag ville ha någon att hålla i handen, att jag skulle vara någons idiot. 
 
Morgonen efter Pride låg vi nära varandra, hånglade till Håkan och när denna låt shufflades fram fattade jag hennes hand med min. Jag har hittat henne. Jag är hennes idiot och hon har mig. I sina vackra, svala händer har hon mig. 
0 kommentarer