min text hos Just idag är jag stark

I natt drömde jag om pappa. Jag brukar oftast veta i drömmen om han är vid liv eller inte. Det brukar vara två sorters drömmar, antingen om han är vid liv och jag blandar ihop drömmar med hopp. Eller om jag drömmer att han är död och att det bara är av saknad som hjärnan skapar dessa bilder. 
- i nattens dröm var han i köket med brorsan på landet och jag såg dom genom fönstret. När jag gick in i köket var han borta. Och jag visste inte i drömmen om han var levande eller död. Märklig dröm. 
 
Hur som, i går kväll kom min text till pappa upp på föreningen Just idag är jag stark!s sida. På olika sätt arbetar föreningen för att dra in pengar till cancerforskning. Den gemensamma nämnaren hos alla skribenter och författare är att de hatar cancer och vill utrota skiten. 
- jag är med och bidrar med en text som jag skrev efter min och E´s första dejt-helg. Jag visste att jag var förälskad och snart skulle bli kär, eller om jag inte redan var kär. Det var jag säkert. Och jag var så arg för att jag saknade pappa så jävla mycket. Ju mer jag föll för E, desto mer saknade jag honom. 
 
Här kan ni läsa texten. Gilla, dela, gråt, tyck om, bli arg, länka, känn vad fan ni vill. Han kommer ju aldrig att komma tillbaka - men tillsammans kan vi förhindra att andra barn ser sina föräldrar bli dödade av cancern. 
 
 
0 kommentarer