intelligens som en golfboll

Vet ni en sak, jag vill absolut inte vara en människa som ångrar saker jag gjort under mina dagar, och jag vill absolut inte ångra några ligg. Oavsett hur kassa eller tråkiga dom varit, så vill jag att det ska finnas kvar i det förgångna och tillhöra högen av erfarenheter. 
 
Liksom, gjort är gjort och alltid har det väl gett något?- är min melodi. (jag har inga kriminella erfarenheter i registret bland liggen och kan därmed ta det med en klackspark, men ni fattar att det är annorlunda om det hade hänt sånt.)
 
Men - det är så förbannat jävla tråkigt att inse sisådär några månader till några år efter att personen i fråga är lika intelligent som en golfboll. Speciellt om det inte varit en engångsförteelse i dimman, utan faktiskt skett upprepade gånger.
 
Det känns bara så futtigt? Speciellt eftersom jag kickat upp personen bland de mest intelligenta i min krets. Det har ändrats, ganska drastiskt faktiskt. För jag har så jävla svårt för människor som medvetet väljer att klanka ner på andra -  exempelvis unga, begåvade kvinnor som kommit långt i karriären. 
- speciellt när jag är nära vän med personen! 
 
Det är sådana människor som måste kamma till sig, rikta in sig på sina egna mål och sluta sprida hat för att en kanske är avundsjuk på personen? Eller arg för att hen har en bättre position än en själv - och faktiskt är både yngre och kvinna!
Jag kan inte upprätthålla någon form av respekt för denna sorts människor, det bara skrumpnar inom mig.  
 
0 kommentarer