år tvåtusentretton

 
Utöver att jag ville att tvångssteriliseringen skulle avskaffas fick jag även skriva in ett nyårslöfte. Det var jag och några till på redaktionen som fick skriva det vi skulle fokusera på inom respektive område på tidningen. Ovan ser ni min text.
 
Och det kan verka futtigt, men hur många följer detta idag? Jag har själv svackor då jag väntar på att rätt person ska ringa, raggar på fel personer eller av fel anledning, stunder då jag hatar folk som är puttenuttlyckliga och stunder då jag föraktar singelivet. Eller stunder då jag avskyr att vara den enda singeln i rummet. Osv osv. 
- fast så ska det ju inte vara. Det är tvåtusentretton - och om det är något som borde vara fastställt vid denna tid så är det att var och en har rätt att bestämma över sin egen sexualitet och sin egen kropp. Samt släppa kraven, ignorera heteronormen och göra det som faller en in. 
 
Jag kommer alltid kämpa för att folk ska trivas med sin sexualitet och göra det som känns mest rätt - oavsett om det innefattar ligga runt som tusan, onanimaraton varje kväll, partnerskap, inget sex alls eller ragga för nöjes skull. Du ska göra det som du trivs med och för att det känns rätt för dig! 
0 kommentarer