like-bomba

Nytt tillskott till vokabulären: like-bomba! 
 
Vi gick igenom olika sätt att ragga i lördags, och detta sätt kom upp. Hur? Hitta lämplig person att ragga på, gå in på personens profil på fb och likea alla bilder du gillar. Jag tror hen nämnde att det gällde alla "snygga" bilder, men gå loss bland personens grejer och likea allt du gillar. 
- kan ju bli en smula ytligt om en bara gillar snygga bilder. Fast iofs, hur ofta händer det att en raggar för annat än utsidan? Inte så ofta, men det är en annan diskussion. 
 
Jag har en på fb som likear nästan allt jag skriver och alla mina bilder, vilket är ganska ironiskt med tanke på att hen är från nederländerna och fattar inte ens svenska. Så långt har jag kommit i mottagandet av like-bombning... 
 
 
Älskar förresten när folk delar med sig av sina bästa raggningstips. Det är så fascinerande att höra hur folk går till väga för att flörta, få ligga eller visa att en gillar någon. När folk berättar om sina "säkra kort" eller förklarar hur en får hem någon från krogen. Det kanske är den enkla biten? Och det svåra att säga att en faktiskt gillar någon? Oavsett vad en vill göra är det intressant att få höra andras tankar kring det. Tror mitt inlägg var: magkänslan. 
0 kommentarer