min mentor

 
En kalaspingla och en feberyr. Men jag blir lite rörd av bilden, för jag minns fortfarande hur jag på darriga knän gick fram till hennes signeringsbord under bokmässan i Göteborg 2005, och förklarade hur mycket jag tyckte om henne. Sen började vi maila och nu sitter jag här 8 år senare och har samma plats på Veckorevyn som hon en gång haft. Så jävla häftigt. Katerina firar 20 år i år som sexrådvigare! 20 år!! Undrar vad jag gör om 19 år? 
 
Hur som, jätteintressant seminarium och jag gick därifrån med huvudet fyllt av tankar och idéer kring saker jag vill skriva och forska om. 
- och, hemmafruidealet kom upp (ett av mina favoritämnen!) och jag var helt överrens med Katerina. Det är befängt och idiotiskt att förlita sig på en karl så pass mycket att han ska dra hem pengarna medan kvinnan går hemma och fixar allt annat. Får rysningar av tanken, kan återkomma till det senare. 
 
ps. vet ej hur jag vänder på bilden. men fin är den ändå. 
0 kommentarer