skitsnack en onsdag

Både känner mig och ser ut som en pubertal snorunge. Hade min första GX idag på krim, och det gick skitdåligt. Gruppdiskussionen gick bra, stora gruppen gick dåligt. Jag sa inte ett ord. Och jag satt hela tiden och tänkte på det jag själv sa om mitt eget talutrymme på förra träffen med RFSU - hur jag tar för mig när jag kan ett ämne och jag trivs i gruppen. Annars är jag en iaktagare som insuper alla andra människors åsikter och tankar. Värdelöst och ångestframkallande, för jag var ju påläst och kunde sagt saker, men det blev inte så. Intalar mig själv att jag måste få misslyckas lite ibland också. Dessutom kommer ny chans redan på måndag - ny gx med nytt ämne. 
 
Läser igenom mina kursdeltagares presentationer och ser en röd tråd kring människors behov av att vilja berätta att de är har någon. Pojkvänner, sambos, män - allt ska nämnas, även hundras i vissa fall, och jag vet inte hur det är relevant i skapandet av en själv? Eller det kanske är just det det är. Hur som, jag skrev bara om mina erfarenheter och tidigare kunskaper inom sexologi. Sex och samlevnad ur ett hälsofrämjande perspektiv, heter kursen. 
 
Längtar till helgen med start från fredag morgon 8.47 till söndag eftermiddag. Det kommer bli en magisk helg.
 
0 kommentarer