anatomi på ett lustfyllt sätt

 
Bland det bästa jag vet med att kampanja med COL är anatomin. Med oss har vi anatomipärmar med detaljerade bilder. Könen är verklighetstrogna och visar hur kön kan se ut. Det är hår, det är synliga ådror och könsläppar som hänger utanför varandra. Olika delar i könen är benämna med namn, svällkropparna finns uppritade och alla kön är ritade på samma vis. Både fittan och kuken finns avritade direkt framifrån, till skillnad från de klassiska genomskärningsbilderna (som vi också har med) - ni vet när ena benet är bortplockat och en bara ser från sidna hur det kan se ut. 
- våra bilder visar människor med särade ben. För att göra det lättare att se, förstå och upplysa. Men också för att denna typ av bilder vanligtvis inte förekommer. 
Genomskärningsbilderna vi har används för att lättare kunna peka ut g-punkt, p-punkt och förklara analens ringmuskler. 
 
 
Bland de vi informerar märks det tydligt att de aldrig sett något liknande. Många har sett kön, oftast från porrens värld. Ibland har de sett kön live, kanske sitt eget eller ibland någon annans. Men aldrig på detta vis. Så det märks att vårt arbete är viktigt, att vi behövs. Vi visar upp hur det kan se ut och förklarar de olika funktionerna. 
- och när jag får följdfrågor under en anatomilektion tänds det en gnista inom mig och jag förstår att jag hittat rätt. Det är bland det bästa jag vet.
0 kommentarer