en på triljonen

En av mina favorittankar som jag aldrig tröttnar på att filosofera kring är det här med att folk lyckas träffa varandra. I Sverige bor det 10 miljoner. Vi har dagligen kontakt med världen via internet. Vi kan ta ett flyg och 12 timmar senare vara på andra sidan jorden. Det finns inte längre några gränser och möjligheterna är oändliga. 
 
- ändå sker det att folk träffas, klickar och faller för varandra. Samtidigt. 
 
Är det bara jag som tycker att det är helt jävla magiskt? Jag är ingen matematiker, men det kan inte vara höga odds för att två eller flera, ska lyckas falla för varandra exakt samtidigt. Rent slumpmässigt borde folk gilla varandra i otakt, gå om varandra eller inte ens fatta tycke för varandra eftersom det finns så många människor och chanser att hela tiden träffa nya individer. Så hur kommer det sig att en kan träffa en person, fatta tycke och slutligen börja fatta att en har skapat känslor för denna individ? 
- att ens hjärta reagerar, börjar intressera sig och att kroppen klickar med någon. När en synkar på flera plan och bara har den där känslan i magen. Jag fattar det inte och kommer nog aldrig göra det. 
 
 
 
0 kommentarer