design, genus och estetik

Till tonerna av befrielsen är nära skrev jag den sista sidan i ämnet "design, genus och estetik". Jag har skrivit en genusanalys på regnkläder. 
 
För er som gillar design, kan rita, tycker det är spännande med produktanalyser eller bara rent allmänt gillar reklam, materiella ting och inte hajat grejen med genus ---> då är kursen jättebra!
 
För er som kan genus, och kunnat det ett tag, och tänker att det kan vara en bra kurs även om en inte är sådär jättebra på att rita. ---> läs inte kursen!
 
Helt värdelös har kursen inte varit, det handlar främst om att jag inte kunnat prestera gällande skapandet, ritandet, designandet och estetiken. Utan bara fokuserat på genus... Men, det finns bisarra artiklar och studier gällande genus och design. Allt från teknik, möbler, kläder, hus, bilar - allt är skapat ur ett skevt perspektiv där genus lyser med sin frånvaro. 
 
Fråga mig, jag kan numera allt om detta. 
 
 
0 kommentarer