pang-dag

Vissa dagar är ju bättre en andra, och igår hade jag en riktigt spektakulär, köttig och fantastisk dag på så många vis. 
 
1) Påbörjar och avslutar två uppgifter på morgonen. En i kriminalstatisk och en om ungdomars kondomanvändning där jag problematiserar att artikeln enbart fokuserar på heterosex och sågar hela uppgiften. (det är min nya grej, och jag vet inte varför. kan inte låta bli att såga uppgifter jag inte gillar.)
 
2) Äter lunch med Tobias och vi pratar om hans plan som är så jävla bra och jag vacklar mellan att vara rörd och vlja böla av lycka. Förutom att han är min fina vän, är han även en av grundarna till den bästa sidan.
 
3) Får bekräftelse från Angelica om att min sista deadline för Veckorevyn kommit fram, och jag ska även få ett skrifligt intyg och en drös med tidningar. Jag vet inte vad jag gjort med mina egna ex? De verkar ha gått upp i rök.
 
4) Har en av vårens bästa föreläsningar i kriminologi och jag körde tjugo frågor i pauserna. Förutom att jag fick min tes bekräftad, fick jag även en hint om att jag nästa gång ska säga mina saker högt inför alla. 
 
5) Får ett samtal från RFSU och nu på onsdag är det dags för min andra omgång med skolinfo-föreläsningar. Ska iväg till en gymnasieskola och träffa tvåor. Så jävla pepp. 
 
6) Hade möte med min syo och hen har en hypotes om att jag kanske kan bygga ihop alla mina kurser till en kandidat, eller att jag får hoppa på en C-kurs direkt! Hurra, alla mina hundra småkurser har inte varit bortkastade. Har möte imorrn och på måndag, så håll tummarna. 
 
7) Åker till JMK och medverkar i radio med Ove som journalist. Det är så mäktigt att sitta i en sådan situation och veta att en nära vän kommer att komma så jävla långt och lyckas med allt hen vill. Magiskt. Vi pratade om pappas död och återkopplade till en intervju som skedde i september.
 
8) Gilla Böcker hade mingel, så ett gäng bokälskare samlades för soppa, vin och böcker. Vi satt ett gäng ps´are och pratade "nuppa", "juffsa" och skrek av skratt. Dessutom, Gilla Böcker är ett av de bättre bokförlagen.
m
 
9) Läste ut en bok och somnade innan klockan 23. Magisk dag på så många sätt och vis. 
1 kommentar
owe

<3