Bull 24 år

Ikväll, två dagar efter din födelsedag ska vi fira dig. En människa jag haft i mitt liv i tjugo år, hennes dagis låg på min innegård. Sen hamnade vi på samma sexårs, samma klass och blev väl bästisar på riktigt i trean. En person jag kan bli galen på för att ett sms kommer för sent enligt mina mått, men också samma person som kan mäta min status på ett "hallå". En som känner mig allra mest och bäst, som kan alla mina jävliga sidor och vet när det är dags att gråta eller skratta. Och jag vet när det inte är läge att skämta, vad jag ska säga för att irritera dina dåliga spelsidor och det är därför jag älskar att sabba ett kubbspel med flit. Men det är också för dig jag skulle åka mitt i natten om det krisade, baka hundra kakor till eller ta en fight för. Vi har funnits där genom sorg, skrattat sammanlagt månader ihop, genomlidit ångesten över att inte gå på samma gymnasium, älskat och hatat varandras ex och ställt upp när världen är emot en. Eller när vi kom ut för varandra som att det egentligen inte ens behövdes, som det ska vara. Alla sjuka minnen som jag ibland inte riktigt vet om vi verkligen gjort eller om vi efterkonstruerat. Fast vi vet ju båda att det alltid är det sjukaste, värsta och märkligaste som drabbar oss. Så jävla olika på många sätt och vis, fast med den där egenskapen att förstå varandra. 
 
älskade du, älskar dig - och grattis på födelsedagen! firar väl med ett litet potpurri av gamla bilder. 
 
- Natti hade den vackraste prinsessklänningen. jag bar tyllet på utsidan för att jag inte ville dölja det bästa med en klänning...
- kryssning, kan vara första utan föräldrar? eller? skitungar var vi. som älskade rouge. 
- bästa partytricket ever. Rhodos bargata. orkar inte med mina ögon. 
- jag fyllde tjugo och firade med stor fest. att ta bilder ovanifrån var väldigt inne på den tiden. 
- och här var vi i Mataró förra sommaren. 
0 kommentarer