sexla/sexling

Mina vänner, har ni koll på Snuskiga akademien? Den fantastiska hemsidan där en kan rösta på nya ord som rör sexets underbara värld - eller ännu bättre, föreslå egna! 
 
Jag föreslog ett ord för ett tag sen och nu i helgen fick jag svar om att det godkänts, hurra! Så in och rösta med er här!
 
 
Jag är ju ett riktigt stort fan av ord och älskar att få nya tillskott till min vokabulär. Ordets innebörd är: alla sexuella handlingar som kan göras utöver omslutande/penetrerande sex
 Hur bra är inte ordet? Detta innebär ju allt roligt en kan göra utöver det normerande sexet. Dvs hångel, petting, gnidsex, kyssas, rimming, nafsa, slicka, bita, oralsex, snigla, olla, kramas, skeda. 
 
Jag skapade ordet för jag anser att det finns ett begrepp för allt utöver det "vanliga" omslutande sexet som många tänker på när de läser ordet sex. Men sex är ju så mycket mer än enbart detta. Därmed behövs ett begrepp som inkluderas i det stora begreppet sex. Och för att belysa hur mycket sex kan vara. 
 
 
Så in och rösta med er! 
0 kommentarer