tio veckor

Jag brukar anse mig själv som allmänt intelligent, en som har koll på saker och att jag är rätt hyfsad allmänbildad. Men en sak som jag gång på gång inte kan fatta är att om tio veckor - TIO VECKOR, kommer det finnas en till liten medlem i vår familj. En liten skrutt som jag kommer dyrka från första skriket. 
 
 
Jag som har pluggat allt om hur bebisar skapande går till, hur hormonerna skapas och kromosomerna faller på plats. Hur gonaderna flyttas fram och hur bebisen utvecklas vecka för vecka - kan liksom ibland ha svårt att det ligger ett litet troll inuti min systers mage. 
- min älskade syster som jag är så lik gällande utseende, tonfall och till viss del åsikter. Som står ut med alla mina psykbryt över saker jag inte förstår men som hon alltid kan förklara. Som rodnar när jag minglar omkring bland författare och förklarar för alla hur mycket jag älskar dom. Som är redo att käfta när jag vill käfta mot något eller någon.
 
Vi har valt så olika här i livet gällande utbildning, familj, kärlek osv. - att denna lilla varelse kommer födas lagom till min födelsedag är det bästa som någonsin kan ske. 
2 kommentarer
Moa

Amen med dig som moster finns det ju inget som kan gå fel!

Sophia

Lagom tjock! Och tänk att det faktiskt bor någon därinne! Det var till o med jag svårt att fatta! <3