tips från coachen

 
I min hand håller jag en liten borr, vi kan kalla hen Bosse. Den fick jag när jag tog studenten av några vänner till familjen med motiveringen "Det enda en självständig kvinna behöver!". Och som jag älskar den! Hade jag haft mer fritid hade jag tagit sönder saker enbart för att få skruva ihop dom igen... 
 
- som ikväll sker följande scenario: jag stör mig på att hantverkarna inte skruvat fast ett handtag, för att typ skruvarna tog slut? Tog saken i egna händer och löste problemet. Knappast så att jag ringer upp några främmande hantverkare som kallade mig för "Lilla fröken" när dom var här sist...
 
 
Och det är när jag gör saker som denna som jag känner mig som mest självständig och feministisk. Jag kan och klarar av saker som många gärna kallar för "karl-göra" och känner en varm känsla i bröstet av att jag kan själv.
 
 
Mitt städskåp är en skattkista efter pappa och vad som än händer i hemmet finns det verktyg för att lösa det. Visst är det sorgligt att jag inte längre kan ringa honom och skrika när något sker, men jag vet att han hade blivit nöjd med det jag kan åstadkomma idag. Rart ändå. 
 
Så tipset är: skaffa dig en egen borrmaskin. Du kommer bli en bättre och roligare människa. Dessutom är det kul att kunna klara av saker utan någons hjälp. 
0 kommentarer