dubbelt pepp

 
Lika rödmosig som glad individ som äntligen är klar med tentan! Var helt förstörd efter filmen i går, så blev klar med allt nu på förmiddagen. Och för första gången har jag fått använda mina genuskunskaper och baka samman det med ett annat fält - för att se och analysera hur dessa fält samverkar och påverkar varandra. Så jävla intressant. Jag har lite svårt att hantera det där med att genusvetenskapen inte infiltreras i alla ämnen - för det är ju något som skapas och finns överallt! Och jag förstår ännu en gång att jag hittat hem. Kriminologi i samverkan med genusvetenskap och sexologi - mitt lilla fält.  
 
 
Dessutom kommer jag om en liten stund att delta i Medierna och göra min röst hörd gällande programval och utbud. Var först lite svag i frågan, men ju mer jag tänker desto mer vill jag ha sagt om detta. Tror programmet går i helgen? Ska kolla upp det. 
0 kommentarer