åtta månader!

För åtta månader var det en av sommarens varmaste dagar, Stockholm bubblade av kärlek/pepp/stolthet och Prideparaden tågade genom stan. Hennes hand var i min och jag trodde mitt hjärta skulle brista och bubbla över av alla känslor. Hon fick träffa min mamma, mina vänner och jag ville skrika högt när hon viskade i mitt öra och frågade ifall jag ville bli hennes tjej när vi satt omslingrade i tanto omringad av minst tusen människor. Jag flinade och smsade till Natti som satt trettio centimeter bort som flinade lika stort när hon läste om vad precis som hade hänt. 
 
Och vi klickade i på fb att vi var ett par och världen stod i brand. Pendlingen övergick till att ske allt mer sällan och avtog efter ett tag. Kanske snabbare än många väntade sig. Precis som med förlovningen som många tyckte skedde alldeles för fort. Och det där med tiden, att folk har en tendens att räkna veckor och månader för att sedan räkna ut att vi gör allt alldeles för fort. Men hur klockar en kärlek? När är tiden mogen och vad är lagom för att mäta rätt tid för en förlovning? Jag vet inte? Kanske just för att jag bara aggerar efter det hjärtat skriker. Hade vi haft en näve sperma hade jag säkert velat få till en unge också. (Fast just den biten får gärna ta några år.) 
 
Kärlek gör en korkad och en gör som hjärtat vill, och jag har aldrig varit lyckligare. Ibland kan det kännas så futtigt med dom månader vi samlat på oss, som att vi redan levt flera liv tillsammans. Kanske hänger det samman med att jag kände att det var något som bara klickade efter några dygn i hennes närhet, eller så kanske vi just träffade varandra under precis rätt tid i livet. Detta är ju anledningen till att jag tycker att kärlek är det finaste och knäppaste som finns. Hur våra hjärtan, sinnen, hjärnor, kön och läppar bara klickade på samma gång, exakt samtidigt.
 
När jag tittar på bilderna ovan suger det till i mig, jag med mitt stökiga hår som aldrig ligger på samma sätt och ditt leende som matchar dina gnistranden ögon. Dom smörigaste kärleksballaderna ligger i lä om en jämför med alla tankar, texter och sägningar jag har sparade om och till dig. Min fina kärlek, som jag längtar tills vi firar 80 månader, minst. 
 
#blogg100, dag 31
1 kommentar
Stefan

Härligt inlägg! Lycka till i framtiden!