när könet inte längre behövs

 
Ibland brukar jag tänka på hur det skulle se ut med känslor, relationer, sex, flirt, ligg, hångel, petting och fniss om vi människor inte var så förbannat insnöade på att hela tiden kategorisera varandra efter kön. För vad är det egentligen som räknas till kön? - oändlig diskussion.
 
 
Och hur ofta har en inte blivit förälskad i sina vänner? När jag träffar nya förmågor som jag bäddar in i mitt hjärta efter en halv kopp kaffe, så kan jag uppleva som små förälskelser. Sen blir hen en av mina nära vänner och stannar där för resten av livet. Fast jag har ju aldrig varit den som delar in förmågor efter kön. Så det kan ju ha underlättat en del för mina relationer. 
 
 
Jag har en slags utopi om att faktorn kön kommer att få en minskad plats i samhället och hos individen. Att kategorier tappar sin glans och att en inte längre behöver stämplas efter vem en är kär i eller vill knulla med. Vad mycket bättre världen skulle bli. 
0 kommentarer