junis böcker

Jag plöjer bokbloggar som att det inte fanns någon morgondag. Ett tema är månadens lästa böcker, och jag tänkte ge det ett försök. Snyggt och enkelt sätt att sammanfatta vad en läst, vad en tycker och på så vis inspirera andra. 
 
I juni läste jag följande:
  • Flickan vid glastornet - Erika Vallin
  • Speglarnas hemlighet - Erika Vallin
  • Eunomia - Erika Vallin 
  • Glaskroppar - Erik Axl Sund (pseudonym)
  • En man som heter Ove - Fredrik Backman
  • Bara tre kan leka så - Denise Rudberg
  • En sekund i taget - Sofia Nordin
Så totalt blev det fyra ungdomsböcker, och som alltid när det kommer till ungdomsböcker så är det bara tråkiga och inskräkta vuxna som tror att bara unga kan läsa ungdomsböcker. Trilogin av Erika Vallin innehåller tidsresor, mysiga äventyr och språk och miljöbeskrivningar som Astrid Lindgren. Läs! Sofia Nordins bok är i samma klass som Hungerspelen = kan tipsa alla om denna bok! Rudberg, åh som jag älskar denna donna. Henoms senaste bok ska jag sluka ikväll. Backmans bok har jag påbörjat förr, och nu påbörjade jag den igen och läste sedan ut den på en dag - magisk. En bölar och skrattar konstant. Slutligen, Glaskroppar, är ju ett stort fan av Kråkflickan-serien. Och denna serie innehåller visst inte ett flatpar, däremot lite bögvibbar här och där. Och för den som vill ha samma slaskiga scener som i kråkflickan - läs denna. 
 

Och sen så brukar bokbloggare alltid visa alla böckerna. Men jag har bara två kvar. Visserligen är den ena en biblioteksbok och den andra ska också gest bort. De andra har jag redan gett bort. Det gör jag alltid när jag läst ut något bra. Böckerna jag inte gillar hamnar hos friskis bokhylla... 
0 kommentarer