radiomedverkan och törst efter ny kunskap.

Om det är en egenskap jag vill behålla resten av livet - är det den som får mig att ständigt söka efter kunskap. Jag kan inte tröttna på att lära mig nya saker, spinna vidare på fakta och diskutera ämnen i timmar. Det finns få saker som fascinerar mig så mycket som människor som kan saker och förmågan att föra kunskapen vidare. Jag vill vara en som ständigt utvecklas, byter ut gamla tankemönster och konstant fyller på med kunskap.
- och givetvis vill jag vara en som för kunskapen vidare. Packar ryggsäckar, river normer och mossiga föreställningar. Jag vill ständigt förbättra min förmåga att informera, inspirera, upplysa och föra tankesätt, kunskap och pepp vidare. Skräckpropaganda, förutfattade meningar och pekpinnar är något jag håller mig borta från. Jag tror att kunskap förs vidare bäst när öppna samtal sker. När det är högt i tak, diskussionen får påga och en får grotta ner sig totalt i ny information och tankespår. 
- fast givetvis innebär detta att en får gränsa vid sexistiska, hatiska, rasistiska påhopp. Några gränser finns det faktiskt. 
 
 
I dag medverkar jag i Radio Skanstull och fantastiska Isabelle Pelle Wahlf håller i programmet denna dag. Vi ska snacka sex, hur en kan utbilda sig till sexualupplysare om en inte vill gå den traditionella vägen, vilka kurser som finns och vad en kan göra istället. Kanske pratar vi om varför jag läst över 260hp utan att ha plockat klart en kandidat? Kanske snackar vi skit om SD? Kanske grottar vi ner oss i könens anatomi och varför media inte belyser klitoris egenskaper bättre? Allt kan hända. 
 
 
Alltså, hen är så cool att jag dör lite. Detta hår och denna blick. Det är även IP som tagit över min plats hos Veckorevyn! Så jävla vettigt. Även om det står på hemsidan att mailen skickas till mig, är det IP som sitter på den stolen nu. Lyllo VR. - programmet sänds live och jag tror vi snacka en timma? Därefter blir det podd av kalaset. Pepp! 
 
#blogg100, dag 23
0 kommentarer