kanske årets bästa klipp, 9 år senare

Förutom Lyckopodden har jag även börjat lyssna på Genier med Moa Gammel. Jisses vilken donna och vilka vettiga samtal dessa poddar levererar. Första avsnittet jag lyssnade på var med Gudrun Schyman <3, och därefter Ann Petrén. Och då pratade dom om en scen som hände på Guldbaggegalan 2005. 
 
Jag får rysningar av det? Och fånflinar. För det är så genialt. Det är så bra och jag vill knyta näven i pepp. Det är så jävla snyggt gjort och en kan bygga så mycket bra och vettiga diskussioner kring detta. Kring hur kvinnligt och manligt är något som skapas. Och gestaltas. Och framförs. Aktivt - medvetet eller omedvetet. I detta fall är det medvetet. Och jävligt snyggt. 
 
1 kommentar
Ginger

Galet vad genialiskt!
Jag är den av oss Gingers som inte direkt är så förtjust i ordet kön. Man är inte sitt kön, man är den man är.