skrivpaus.

I min självhjälpsbok för uppsatsskrivare står det att ett bra "komma-igång-tips" är att skriva om vad som helst i fem minuter. För att få igång skrivandet - och sen applicera det på uppsatsen. Så:
 
 
Hur har din dag varit? Det bästa var att sitta ca 30 min i solen med Malin. Äta lunch i lugn och ro, koppla bort uppsatsen en liten stund och bara hänga. Och min promenad i solen när jag kom hem från SU. Utöver det har jag suttit och nött uppsatsen konstant.

Vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu? Mina föräldrar valde att ta reda på mitt biologiska kön när jag låg i magen och spikade då Carolina Ebba Rebecka. Fanns nog inga övriga alternativ. 
 
Vilket är ditt största beroende? Kaffe. En dag kan bli riktigt riktigt dålig ifall jag inte får kaffe i tid. Bekräftelse och tid med finingar. 
 
Vad gör du när ingen annan ser? Beror helt och hållet på vilket humör jag är på. Men onanerar när jag är kåt/trött/ont i huvudet/mensvärk osv. Skriker rakt ut om jag är frustrerad. Kan bokstavligen skrikprata rakt ut. Ingen vacker syn det. 

Finns det något helt vanligt en gör som du tycker är ovanligt roligt? Jag uppskattar känslan av nytvättad tvätt. Stunden en tar ut tvätten ur maskinen är jäkligt härlig pga allt är rent. Hatar dock att hänga/torka pga alla maskiner brukar vara sönder hos oss. Mår även bra av att hålla handfatet och badrumsspegeln ren.

Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av? Åh, det finns nog några alternativ. Kanske schizofreni? Har en tendens att växla humör inom loppet av några sekunder. 

Vad beställer du på krogen? Skagentoast? Efterrätter? I dryckesväg? Beror helt på om jag är full eller nykter. Nykter: öl. Full: vatten + snor andras drinkar.

 

Vilken är din största skräck? Åh, har inget kvar att vara rädd för. Min pappa är död och allt annat överjävligt har redan hänt. Ser istället fram emot ett liv fyllt med harmoni, kärlek och äventyr. 

 

Vad har du funderat över på sistone? Min uppsats. Dygnet runt. Bokstavligen talat. Drömmer om den varje natt, tänker på den innan jag somnar, vaknar av att jag tuggar tänder. Går upp och pluggar. Ond cirkel. Och hur jävla mycket jag ska fira att F! kommer in i EU-parlamentet. 

 

Vad var det konstigaste som hände i helgen? Att jag trivdes i jeans? Bär bara yogatights och undviker jeans/långbrallor i den mån det går. Men i helgen kände jag mig bekväm i jeans och icke-figursydd skjorta?

När skäms du? Åh, det var nog länge sen? Kanske när min mor suckar i en kö för att det tar lång tid? Fastän jag vet att jag börjat göra exakt samma sak... 

Vem är den mest kända människa du talat med? Åh, jag vet faktiskt inte? Jag samlade autografer som unge, slutade när jag kommit upp i över hundra. Erica Jong måste väl vara den mest kända? <3

 

Vilket uttryck använder du lite för ofta? "Det handlar om strukturella problem", "Det är patriarkatets fel!", och "Kan vi sluta kvotera in män?!" - fast allt detta är ju vettigt = måste säga det konstant.

Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå? Alltså i min ungdom har jag väl blivit neggad en och hundra gånger. Men inget jag direkt lagt på minnen. Och det är ju inte direkt något som räknas som bra. Men förmodligen "Åh, nu tror klassen att vi är värsta radikalfeministerna!!" - och ja svarade "Hurra!"

Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem? Att jag fastnar i bloggar och skräptexter och lägger tid på det istället för att plöja böcker. 

Vad gör du när du är ledsen? Gråter, hulkbölal, snorar och verkligen grottar ner mig i tårkalaset. Gråter ut allt tills det känns bättre. Älskar att gråta av mig. 

Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara? Förmodligen en klänning i tåligt tyg med fickor. 

Har du någon gång slagit någon? Nja, jag har knuffats som fan på krogen och konserter. Men aldrig nitat någon. 

Vad ser du fram emot just nu? Att min uppsats blir klar och att jag med lätt hjärta klickar iväg den. Och att min handledare skickar mig vidare på opponering - efter det har jag sommarlov! 

0 kommentarer