saker som gör mig lycklig

Vi har pratat en del om hur lätt det är att vara lycklig. Att vara nöjd. Och hur en kan behålla dom känslorna. Jag är en sån person som är extremt lätt-lycklig = det går att göra mig lycklig på en sekund. Och den känslan bygger bo i mitt hjärta och stannar kvar. Detta är nog förmodligen en av mina bästa sidor. 

För det krävs så lite för att jag ska må bra och känna lycka. Häromdagen köpte jag en pannkaka innehållandes banan, mango och nutella - vilket skapade något slags lyckorus. Stämningen, värmen, att min solsäng står bredvid E och utöver det en god efterrätt. 

Fast på samma sätt som jag har nära till lycka, kan det slå över och bilda ångest, ilska eller tomhet. Och hur jag ständigt har nära till någon slags känslostorm. Min förhoppning är att hålla mig mer till lyckosidan framöver. En kan ju alltid ha det som mål att sträva efter. 
0 kommentarer