kommentarer på distans

Jag har ju tidigare skrivit om att jag inte tycker att mina nuvarande distanskurser är så himla stimulerande. Jag mest suckar och stönar av uttråk varje gång jag loggar in på sidan. Inte på grund av upplägget, men utan för att det finns ingen annan än jag som är peppad. 
- och för att jag ofta är den enda som aldrig någonsin får kommentarer på mina inlämningar. På de tre första uppgifterna är mina dom enda utan kommentar. På riktigt. 
 
Men, i går fick jag min första kommentar!! Blev nästa pirrig och kastade mig över texten. Och såg senare ut ungefär såhär: 
 
 
När jag skriver kommentarer skriver jag alltid: Tack för en intressant text, bla bla bla. Bra tänkt där, jag fattar inte det där, vi tänker lika i dom här frågorna, där tappade du mig, men heja heja. blabla Hejpåre. 
- artigt, lite kritik och mest pepp. 
 
Min första kommentar någonsin innehöll kommentarer som (TIPS: Läs den här boken) - och den är boken är liksom vår kursbok? Tror människan att jag är dum i huvudet och inte läst det som ska läsas? Varje nytt stycke innehöll (TIPS) och sedan en källhänvisning. 
- och jag brann av! 
 
Vill hen källhänvisa och själv visa att den har läst, absolut. Då kan ett kunskapsutbyte ske. Men att ge "TIPS" på saker jag missat, åh det är något i min själ som brister då. Förstår ni hur jag menar? Hen känns som Hermione i första Harry Potter-filmen. Jag vill bara vika pappersplan av henoms "tips". Alltså jag kan vara en besserwisser, absolut. Men inte mot någon som källhänvisat, skrivit någolunda vettigt osv. Folk alltså. 
0 kommentarer