ljuvlig tisdag

Jag fick hoppa in extra på Testpoint i går, och det var lätt att tacka ja! Är det något arbete som jag verkligen älskar och njuter av varje sekund så är det detta. För jag vet att jag gör skillnad och att jag gör något viktigt vid varje tillfälle. För er som inte känner till Testpoint så kan det sammanfattas så här: vi utför hivtester med snabbsvar. En kan få reda på sin hivstatus på femton minuter. Utöver det har vi motiverande samtal och svarar på alla frågor om hiv, säkrare sex och ungefär allt runtomkring dessa stora områden. 
- vi får 20 min eller med varje person som vill testa sig eller bara vill prata. Och en kan välja att få sitt svar direkt eller komma tillbaka en annan dag. 
 

Och såhär peppad var jag över mitt jobb! Det går att besöka oss på Huset, Sveavägen 59 varje måndag och tisdag mellan 18.00-21.00. Det är drop-in och väldigt sällan kö. Så vill du veta din hivstatus eller känner någon som vill det - kom till oss! Vi är på plan tre. 
- och jag höll mitt första samtal på engelska! Och jag kan ju engelska? Vet inte ens varför jag var nervös. Kul när en klarar av något en fruktat i flera veckor. 
 
Och denna morgon hann jag med en pw i solen och en lång frukost med min donna. Så jävla ljuvligt att sitta mittemot henne och babbla över en skål gröt. Min mest älskade, mitt bollplank och min fina donna. <3 
 
Och nu sitter jag på ett tåg mot Växjö! Jag ska vara med på en utbildning som Newcomers ska hålla. Temat för workshopen är anatomi och vi ska jobba med lera. Min uppgift kommer att vara att observera och lägga till någon fakta om det behövs. Mitt första officiella uppdrag utanför Stockholms gränser. Hurra! 
Newcomers RFSL Testpoint
1 kommentar
Anonym

Min underbara, roliga klippa! Du är det bästa som hänt mig :) <3