De 100 bästa lesbiska filmerna genom tiderna

Jag är hemma från Budapest igen och jag har fått pesten. Ernst hade det när vi åkte, jag fick det dag två och nu har även Em fått det. Men, så värt det. Vi har haft en alldeles fantastisk resa fylld med skratt, det var miljarder grader varmt, färgglada drinkar, god mat, massa glass och häng med dom bästa <3333
 
Så nu när jag har pesten tänkte jag växla mellan att läsa och glo på film. Och en stjärna i mitt fb-flöde länkade till denna sida nu i veckan - DE 100 BÄSTA LESBISKA, QUEERA OCH BISEXUELLA FILMERNA GENOM TIDERNA!
- och varför behövs en sånhär lista? Tja, dels för att det kan vara jävligt tråkigt att glo på ännu en heterofilm. Men också för att det behövs representation. Folk behöver känna igen sig och spegla sig. 
 
Just nu ser jag Kyss mig och ska gå igenom hela listan under tiden. Återkommer med vilka jag sett, ska se osv. 
- och jag kan inte hjälpa det, men jag stör ihjäl mig på brunettens mun. Hen ser konstant arg/ledsen/fundersam ut?
- och gårdagen efter hemkomst ägnade jag åt att vara så nära min donna som möjligt och som dukade upp denna supé. Hur är det ens möjligt att sakna någon så mycket på fyra dagar? <3333
0 kommentarer