internet och bindor

Jag har redan presenterat veckans avsnitt av Minnet Fullt - men nu vill jag tillägga att vi har ett samarbete med Libresse - och att veckans ord = veckans tävling!! 
 
Så lyssna på avnittet, hör veckans ord, förklara det för oss - och maila förklaringen till [email protected] 
 
VI LOTTAR UT TRE ÅRSFÖRBRUKNINGAR AV MENSSKYDD!!
 
Ber om ursäkt för caps lock, men hur ljuvlig är inte denna tävling? Jag har försökt att föreställa mig hur mycket bindor och tamponger en gör av med på ett år? Och jag vet inte? Minns bara hur tråkigt det var att lägga pengar på. Men är ni med och tävlar, så kan ni slippa det i ett helt år. Och använder du menskopp eller inte har någon mens, vinn åt någon annan!
 
Och om själva avsnittet: tema internet! Vi går igenom när vi själva kom i kontakt med internet, vad vi minns från vår barndom och tidig tonår. Jag berättar om hur vi brukade chatta på diverse sidor och hur spännande det var. Vi tar upp Alexandramannen och hur unga tjejer blir lurade av äckliga svingubbar. Vi hinner med att gå igenom vilka communitys som finns och hur stora delar dessa har haft i våra liv. Vi pratar om vilka faror som finns och hur mycket skit som kan ske online. 
- Men, vi lyfter fram allt det fantastiska med internet. Hur internet även är en källa till att kunskap, pepp, medhåll och intressen. Hur en kan hitta vänner och likasinnande - som jag och Fridah har gjort! Att en kan finna vänner, partners och häng online. Ibland kan det övergå till verkliga livet och ibland är det online, men oavsett så är det jäkligt fint och häftigt. Internet kan vara det absolut bästa som finns, men det finns också en massa skit som en måste vara medveten om.
 
 
Vi hinner också med att uppmana vuxna till att snacka mer med sina kids. Vuxna borde ha verktygen för att kunna snacka med kids om dessa saker? Och vi Peppmostrar, som Libresse kallar oss <3 finns ju också här! Och det är så himla fint att få prata med er varje vecka. Ser fram emot den dagen vi får åka på turné och möta kids live. 
minnet fullt
0 kommentarer