januari - böcker
Ja, januari kan ha passerat för ett tag sen. Men jag ligger lite efter med dessa listor. Dessutom läste jag så himla bra böcker i januari att jag bara måste berätta om dom. Alla kvalar ju in under mitt kvinnoseparatistiska kulturår. Så dessa godbitar hann jag med under januari månad.
- Torskarnas pride-parad av Sara Hansson
- Under det rosa täcket av Nina Björk
- Expeditionen - min kärlekshistoria av Bea Uusma
- Maken av Gun-Britt Sundström
- Jag duger inte åt lycka av Märta Fohlin
Totalt: 5 stycken.
Gillade mest: Jag duger inte åt lycka - herreminge vad den är bra!
Gillade minst: Expeditionen - jag var så övertygad om att jag skulle dyrka den, så den kändes ganska platt när jag inte tokälskade den?
Största överraskning: Jag duger inte åt lycka - tänkte att den mest skulle kännas fin? Men det fanns meningar som tog tag om mitt hjärta på ett magiskt vis.
Största besvikelse: Maken - jag hade nog lite större tankar om denna bok? Ju mer jag tänker på den i efterskott, desto tråkigare känns den? Märkligt hur det kan bli så med en bok.
Gillade minst: Expeditionen - jag var så övertygad om att jag skulle dyrka den, så den kändes ganska platt när jag inte tokälskade den?
Största överraskning: Jag duger inte åt lycka - tänkte att den mest skulle kännas fin? Men det fanns meningar som tog tag om mitt hjärta på ett magiskt vis.
Största besvikelse: Maken - jag hade nog lite större tankar om denna bok? Ju mer jag tänker på den i efterskott, desto tråkigare känns den? Märkligt hur det kan bli så med en bok.