årssumering

Nu har 2015 kickat igång, så jag tänkte oväntat nog sammanfatta det jag minns av 2014. Att svara på frågor och göra listor är ju en av mina favoritsysselsättningar. 

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? Jag skrev klart en kandidatuppsats i kriminologi och jag arbetade med PR. Och jag har förlovat mig!  Samt varit på semester min älskade i två veckor. Dessutom har jag hållt pass på lättare svenska för RFSU. Så det var ganska mycket nytt som skedde. 

Genomdrev du någon stor förändring? Jag pausade min uppsats och satte hälsan förre skolan och betygen, vilket var årets bästa beslut. Dessutom har jag bakat in mer och mer ledighet samt prioriterat häng med min kära. Vettiga förändringar med andra ord.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej, men det vore fantastiskt ifall det kunde ske under kommande år <3 

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? När jag och E förlovade oss, när jag pausade uppsatsen, resan till Thailand, min födelsedag, när jag firade min födelsedag på landet med kräftskiva.

Största musikaliska upptäckten? Ingen jag direkt kan komma på? Lyssnar väldigt sällan på ny musik.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014? Jag vaknade upp efter en lång sovmorgon, målade naglarna framför Rederiet medan E fixade frukost. Kom ut och öppnade en flaska bubbel, samtidigt smög mina bästa vänner in genom ytterdörren - och så hade vi en jättelång och fantastisk brunch!! Sen drack jag bubbel och solade på balkongen resten av dagen. På kvällen åt vi tapas på söder med la familia. Och kvällen avslutades med att jag och Jennie drack shotar och dansades oss svettiga på Sommar. Så jävla fantastisk födelsedag, har aldrig haft en bättre födelsedag! + att jag firade efter med kräftskiva ute på landet och att det var så många som kom! Ny tradition <3 <3 <3 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Mer sömn, mer träning och mer strukturerade tid för plugg/vila. 

Vad fick dig att må bra?  Att ha det var en sådan himla fin sommar. Att det var varmt konstant och så många soltimmar. Samt när jag tog ledigt från uppsatsen och hånglade med E. + vår resa till Thailand. 

De bästa nya människorna du träffade? Jag har träffat flera nya människor via olika jobb. Och det är alltid lika kul att klicka med nya personer.

Mest stolt över? Att jag pausade uppsatsen fastän den hade gått upp till opponering. Och att jag vågat tacka nej till saker när kroppen sagt tack och bock. 

Högsta önskan just nu? Att jag fick ett eget program eller fick hålla i en tvodd. Samt en föreläsningsturné över hela Sverige om sexualundervisning, normer osv. Samt att rasisterna tar sitt pick och pack och lämnar samtliga positioner i hela landet. Och att F! får mycket inflytande.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Jag tänker strukturera upp plugg så att jag får plats med både studier och vila. Och jag ska dejta min donna oftare <3 Samt läsa mer och yoga regelbundet. Och ta tag i min auktorisering, den har helt glömts bort.

Vem saknade du? Pappa. 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag var mycket gladare, men ca 1000% mer stressad och jävlig. 

Vad spenderade du mest pengar på? Resor och mat? Mina två största intressen <3  

Något du önskade dig och fick? En ljuvlig semester där jag fick vakna utvilad, kunde hänga oavbrutet med E och välja en ny bok varje dag. Dröm.

Något du önskade dig och inte fick? Ett harmoniskt år.

Största framgång på det privata planet? Att jag frågade om E ville förlova sig med mig och att hon sa JA! <3 och att jag börjat podda med Fridah + hängt mycket med mini-E!

Största misstaget? Att jag lät uppsatsen ta så stor plats i våra liv och att mitt humör gick ut över E typ varje dag. 

Vad var din största framgång på jobbet 2014? Jag måste nog börja med att jag slutförde min c-uppsats och nu kan plocka ut en kandidat med huvudämne kriminologi/sexologi/genus. Jag har även hunnit med att arbeta med PR, vilket var helt nytt men väldigt stort och kul. Dessutom har jag arbetat med ett stort fritidsgårdsprojekt för RFSU som FLT. Där jag sysslade med både utbildning, coachning av andra informatörer och observatör. Samt att jag fick börja med Mellispass för RFSU under våren. Och passen på lättare svenska på RFSU som jag gjort under hela hösten/vintern och även kommer att fortsätta med under nästa år. Avslutningsvis fick jag ett jobberbjudande för några veckor sen som jag tackade ja till och kommer börja med i slutet av januari. + att jag hållt min första egna workshop för lärare, det var häftigt. Håller tummarna för att jag kommer få hålla många utbildningar och workshops under kommande år!

Favoritprogram på TV? Jag tittar ju inte på tv. Så jag säger väl Rederiet, How I met your mother, Friends och Pretty little Liars då det är dessa serier jag håller på med just nu. 

Bästa boken du läste i år? Liten handbok i konsten att bli lesbisk av Mian Lodalen och Matilda Tudor, Skuggorna av Katarina Wennstam och Den fallande detektiven av Christoffer Carlsson. 

Dog någon som stod dig nära? Nej och det är jag evigt tacksam över.

Vad önskar du att du gjort mindre? Läst bloggar som egentligen inte ger mig någonting och istället ägnat tiden åt att läsa eller hångla med min tjej. Bra plan inför kommande år <3 

Vad önskar du att du gjort mer?  Joggat mer, när jag väl kom igång skadade jag mig och la allt på is. Och kanske nöjesläst mer? 

Bästa köpet? Thailandsresan med E och våra mammor, helt klart. Två veckor som bestod av värme, hångel, bad, böcker och mat. Lika ljuvligt som en kan föreställa sig!

Gjorde någonting dig riktigt glad? Att få ha tryckt på skicka-knappen för sista gången och veta att uppsatsen verkligen var inne. Att jag struntade i vilket jävla betyg jag fick, att den var klar. Och att hänga med mini-E. Att få henne att skratta är det bästa jag vet. 

Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015? En hund <3 och att F! kommer in i riksdagen vore mysigt. Annars vill jag nog ha mer vila, mer lästid och mer skrivtid, tack! 

Vilka länder besökte du? Danmark, Thailand och Förenade Arabemiraten (vid teknisk mellanlandning). Bullandö borde nästan räknas pga är detsamma som paradiset <3 

0 kommentarer