decembers böcker

Årets sista månad hann jag med att läsa dessa böcker. Jag skyller allt på sista femti-boken, helvete vad den är lång. Som sagt, rekommenderar den inte. Och jag har totalt läst 61 böcker. Det känns så sjukt mycket. Utöver det har jag läst ett gäng noveller från Novellix och en hel drös med kurslitteratur. Men det har jag inte tagit med i beräkningen. 

 

- Över gränsen av Carl-Michael Edenborg

- Femtio nyanser av frihet av E L James

- Rädda mig inte av Tahereh Mafi 

- Economista av Isabella Löwengrip och Pingis Hadenius

- Han kallar sig Esmeralda av Ritta Jacobsson

Totalt: 5 stycken. 

 
Gillade mest: Rädda mig inte, del två i Mafis fantastiska trilogi. Jisses vad den är bra!! 
Gillade minst: Fifty, behöver inte förklara mer. 
Största överraskning: Han kallar sig Esmeralda. Jag trodde att den skulle vara bra, men jäklar. Den är så sjukt bra och tar upp flera viktiga ämnen. 
Största besvikelse: Economista. 
0 kommentarer