hej och tack!

För all fin respons på min debattartikel i går. Den har delats, gillats, kommenterats och folk är peppade. Vilket är så roligt! Än så länge är det 406 reaktioner på Nyheter 24, mest delningar på fb. Jag hoppas att vi fortsätter att diskutera preventivmedel, p-piller och normerna kring säkrare sex i fortsättningen också. Detta är ju knappast ett ämne som slutar att vara aktuellt. 
 
Bland allt pepp så har dock två saker varit lite märkliga:
1) En person tolkar min text och min vilja att förändra normerna kring sex och säkrare sex, som att jag förespråkar avhållsamhet? Hur har den människan läst min text? Hur kan någon på något sätt tolka det jag skrev som att jag vill att folk ska ägna sig åt avhållsamhet? 
 
2) Fick ett jättefint mail som tackade för min text och massa beröm. Samt tips om jag istället skulle skriva om andra preventivmedel. Som exempelvis pessar. Och fick massa bra grejer med pessar, som borde komma ut till unga. - vilket absolut stämmer. Vi borde verkligen prata om fler sorters preventivmedel. Men just nu handlade det om p-piller, och jag kan tycka att frågan ska handla om just det. Fast givetvis ska jag läsa in mig mer på pessar, det är ett ämne jag inte kan överdrivet mycket om. 
 
 
Men men, tusen tack för all pepp. Nu ser vi till att frågan om p-piller inte glöms bort och att förändringar sker för ungas hälsa! Det kan inte gå 50 år till där unga tjejers hälsa ses som en icke-fråga. Mycket måste förändras till det bättre. 
Neovletta 28 nyheter24
0 kommentarer