minnet fullt om ålder

 
Den här bilden är tagen någon gång under sommaren 2012, jag och Fridah tog ett varv runt Djurgården och pratade om hur jävla kul och vettigt det vore om vi hade en podd - och tadaa! Cirkeln är sluten! 
 
I veckans avsnitt pratar vi om ålder! Vi går igenom ålderskris, hur en lever "rätt" för sin ålder och hur jävla dålig ålderstrappan är. Jag pratar om hur jag alltid blir läst som yngre pga är babyface, och Fridah pratar om hur hon alltid blir läst som äldre pga alltid varit lång. Vi försöker även att räkna baklänges för att förstå vilka kids det är som tagit studenten, vilka som får gå ut och hur gamla vi egentligen blivit? 
 
Och vi pratar om hur en vill känna sig som "ung och lovlig", att jag vill bokdebutera innan jag fyller 27 och att Fridah är på gränsen mellan att vara "ungas röst" och vuxen. Och att vi båda vill bli omnämnda som unga och lovliga den dagen första boken levereras. 
 
Dessutom berättar jag en av mina absolut bästa historier som utspelar sig under en bokmässa i Göteborg, och huvudrollen i denna historia är min älskade Ernst. Fridah messade om att hon var tvungen att klippa bort över 3 minuter med asgarv - så bra historia! 
 
 
 
Vi kommer att släppa ett avsnitt i veckan hela sommaren - hurra! För frågor, funderingar, kärleksbrev eller förslag på ämnen vi kan ta upp - maila oss på [email protected] puss! 
Minnet Fullt
0 kommentarer