Skymningsporten

Jeanette Winterson är en författare som jag velat läsa länge länge, men inte vågat läsa ännu - för jag vet att jag peppat så otroligt mycket, så om böckerna inte skulle vara bra, skulle jag bli så besviken. Men så hittade jag denna på en av de lila läsex-hyllorna och plockade med mig den. 
 
Det skulle jag inte ha gjort. Denna bok innehöll ungefär allt jag inte gillar med böcker: historia, årtal, massa namn, riddare, krigare osv. Ungefär allt jag inte är intresserad av samt saker som får mig att känna mig korkad. 
 
 
Det som var bra med boken var att det var lite lesbiska sexscener inbakat mitt i allt. Och att historien bygger på verkliga historier, med en twist. Men resten vet jag inte ens om jag förstod. Jag fick bara dåligt självförtroende av att läsa denna bok. Och har redan förträngt vad den handlade om.
 
 
Skymningsporten får två av tre palmer (pga sexscenerna!)
W & W
0 kommentarer