nervositet = bra tecken


Här sitter jag med ett snett leende, flygigt och nytvättat hår samt en stor finne på hakan. Magen är fylld med sockerdricka och jag gillar det. Om en liten stund ska jag hålla ett pass i egen regi för en sexa. Nästa vecka träffar jag andra halvan av klassen. Och jag är så nervös! Men det är ett bra tecken - för det innebär att jag tar mina uppdrag på allvar. Att jag är pirrig innebär att jag fortfarande bryr mig. Skulle jag inte vara engagerad, skulle jag mest surpla på en kaffe och bara köra på rutin. Men nu är jag pirrig och förväntansfull - för detta är något jag verkligen vill, bryr mig om och brinner för. Jag vill utbilda kids och jag vill göra förändring, så frön och packa ryggsäckar med kunskap och verktyg. 

Boken på bild nummer två är bäst! Alla ni som har kids eller arbetar med kids - köp och låt kidsen gå loss. Det är vettig info, bra språk och peppiga bilder! 
0 kommentarer