lilla berlin <3

Om jag skulle nämna en person jag vill tillbringa en kväll eller helg med, snacka i timmar och bara få vara med - som verkligen inspirerar mig, då skulle jag utan tvekan välja Ellen Ekman. Vi har träffats några gånger under signeringar och jag fick en tavla i ettårspresent av donnan. Allt som EE gör är genialiskt. 
 
 
Och i dag har vi diskuterat denna serie på jobbet. Kan ni känna igen er? Jag kan känna igen mig som yngre, ni vet när en precis börjat ragga eller blivit raggad på. Hur otroligt tacksam jag kunde vara för att någon såg mig eller ville ligga med mig? Jag kan verkligen minnas hur jag dyrkade mina första partners för att dom ville ha mig. Hej osäker_tjej_89! 
- sen lärde jag mig hur korkade snubbar är och tappade den där dyrkade känslan jag kunde ha för snubbar som gav mig uppmärksamhet... 
 
Men tror ni att folk har relationer som denna? Att den ena är lite snyggare än den andra? Det måste väl vara ganska vanligt? För vi pratade om att det per automatik då blir en maktrelation. Där den ena vet om att den är ett kap i jämförelse med den andra. Kan en relation fortgå fastän det ser ut så? Kan den ena fortsätta att vara kapet medan den andra då förväntas vara tacksam för att kapet vill ha en relation med den? Jag tänker att det inte enbart behöver handla om ett attraktivt utseende, utan kan vara pengar, socialt kapital, kontakter eller andra faktorer som kan resultera i en maktskillnad.
 
Det är ett intressant område att disktuera. Och fundera över vilka olika områden i ens liv eller personlighet som kan resultera i att det blir en maktskillnad mellan två eller fler personer som har en relation. 
tacksamhet i relationer
0 kommentarer