minnet fullt om bokmässan!

 
I veckans avsnitt av Minnet Fullt pratar vi om Bokmässan 2015!! Jag är on fire och Fridah är orimligt peppad! Det var mitt elfte år och Fridahs första år - och vi lyckas gå om varandra hela mässan? Jag landade sent fredag natt och var på mässan vid tolv dagen efter, ungefär samma tid som Fridah var på väg tillbaka mot Stockholm...
 
Men jag berättar om allt jag får göra när jag minglar med Leopard dvs. kubbar med författare, bär böcker, säljer böcker vid signeringar, ser till att dom har pennor och lagom blodsocker osv. Och Fridah pratar om hur ljuvligt det var att vara där för första gången. Vi pratar om misslyckade outfits en kan lyckas bära på mässan, hur omvälvande det kan vara att kliva in på mässan för första gången och hur nöjd en kan bli när en förstår upplägget. 
- och Fridah pratar om chocken när en inser hur stort det är på Bokmässan! För det är ju himmelen på jorden med alla böcker, författare och serier. Världens bästa mässa. 
 
Dessutom pratar vi om hur författare är klädda och hur en särskild klunga författare förväntas bära höga klackar och tighta klänningar - och rasar över detta. Medan andra författaren mest kan sitta och pösa? Hur kan det fungera att stå upp så många timmar i så obekväma skor? Och vi spikar även att när vi är där som författare kommer vi starta nya trender med våra kläder :)))
 
Och vi peppar över att författarna är tillgängliga och bara minglar runt. Men resonoerar samtidigt över att författare mer och mer blir "kändisar" som måste göra reklam/vara entreprenörer/vara snygga - och att det inte räcker att bara vara författare? Dock så hyllar vi hur fint det är att en får tillfälle att prata med sina favoriter och om Fridahs möte med Jonas Hassen Khemiri. <3 Sist men inte minst, vi rasar över Håkans besök. 
 
 
Minnet Fullt finns att ladda ner i din poddapp och via Itunes. Här kan du lyssna!!
Minnet Fullt
1 kommentar
Dixi Wonderland

Jag har bestämt mig för att börja läsa en massa böcker! Behöver koppla bort internet haha :)