wednesday - sämstday

Vad är det som händer med den här dagen? Alla jag pratat med i dag har antingen sovit skitdåligt, är lite ledsna, nedstämda, har ont i kroppen eller mår allmänt piss. Jag har sovit över 8 timmar i natt, och mår som en tallrik gröt. Kan det vara hösten som kommit och lagt sig som en våt filt över landet? Allt det gråa vädret? Att det blivit mörkare? Inte vet jag, men det är en grå dag rent allmänt. Så pass grå att jag lät en kollega noppa mina ögonbryn för att hen blev uppiggad av att göra sånt...
 
 
Och vem gör sånt? Det är min första gång någonsin! Och det är ju helt galet vad ont det gör!!! Saker en gör för att pigga upp sina kollegor <33. Men på riktigt, vad är det för jävla jubelidiot som skapat normerna som säger att vissa personer i en befolkning ska forma sina ögonbryn med hjälp av verktyg? Det gör ju horribelt ont! 
 
 
Som så många normer som har med utseende och kroppar att göra handlar det om dubbel bestraffning på så många nivåer. En gör fel och klassas som avvikande om en inte förhåller sig till normen och exempelvis noppar sina ögonbryn. Samtidigt som en straffas på ett annat sätt med tanke på hur jävla ont det gör att följa normen. Och är det inte så med de allra flesta ytliga normer? En straffas om en förhåller sig till den och följer den, och en får utstå massa smärta när en följer den också. 
 
Nej, djupare analys än så kan en inte producera en dag som denna. Nu ska jag fixa lite pappersarbete innan jag ska ha Testpoint ikväll! Välkomna mellan 18.00-20.30 för hivtestning med snabbsvar. <3333
 
ytliga normer
2 kommentarer
Anonym

Ja hade också en mindre bra dag på jobbet😔😔 men jag åkte hem direkt, köpte lite choklad och la mig i soffan och kollade serier. Kändes lite bättre då 😇

Anonym

//Em