madame är otillgänglig

 
Jag la mitt företag på is i går. Efter några mail till Skatteverket som innehöll en skattjakt av länkar och tips på meningar så är jag numera utan företag. Om en planerar att inte ha några jobbuppdrag under 6-12 månader, så ska en hellre lägga företaget på is. Vilket jag gjort. 
 
Så framöver är jag bara anställd till 100 % hos RFSL Stockholm som projektledare. 
 
Vad detta innebär? Att jag kommer ha en fritid. Att jag kommer kunna boka in dejter med min donna varje vardagskväll under veckans alla dagar. Att jag kommer kunna ge min roman tid och kärlek. Att jag har tid att träna så mycket som jag vill. Att jag har tid för mina vänner och familj. Att jag inte kommer att jobba ihjäl mig. Att jag ger min fritid utrymme och att jag kommer värdesätta min tid på ett helt annat sätt. 
 
 
För helt ärligt, sen jag gick ut gymnasiet har jag aldrig hållt mig till 100 %. Jag har alltid jobbat mer än 100 % och har jag pluggat har jag aldrig tagit bara 30 hp på en poäng. Jag har alltid dubblat eller tripplat allt jag gjort. Dels för att min hjärna pallat och dels för att min kropp pallat. Men också för att duktiga flickan slickat mig i nacken. 
 
 
Men numera är det 100 % som gäller. Hej fritid! Hej lugna helger och hej sena nätter med människor jag älskar! Hej häng med trollungen och hej älskade roman. Nu börjar en ny era. 
 
 
ps. titeln på detta inlägg är taget från min absoluta favoritfilm genom tiderna: Rika barn leka bäst. 
0 kommentarer