Kaosutmaningen 2015

Jag deltog i en läsutmaning för år 2015. Dels hade jag ju ett kvinnoseparatistiskt kulturår som jag följde året ut, dels höll jag på med kaosutmaningen. Den består av 35 olika utmaningar, och för att klara den måste en klara minst 20 av dom. Vilket jag gjorde! Hurra! Ni ser titlarna efter dom utmaningarna som jag klarade. 
 

Läs en bok med ett djur på omslaget. - Hon hette Jennie

Läs en bok vari det inte finns någon telefon. - 

Läs en bok som utspelar sig under vintern. - Kolbarnet

 

Läs en bok vars författare var under 20 när hen skrev den. - 

Läs en bok av en författare med initialerna M.M. - Det är inte jag, det är du

 

Läs en bok om gudar. - 

Läs en bok som inte utspelar sig i Europa eller USA. - Expeditionen, min kärlekshistoria

Läs en bok med en huvudperson som bloggar. - 

Läs en bok som har en hbtq-huvudperson. – Jag duger inte åt lycka

Läs en bok som kom ut 2011. – Söta pojkar är bara på låtsas

 

Läs en bok på ett annat språk än svenska. – We should all be feminists

Läs en bok vars titel innehåller fler än sju ord. – Det är så logiskt alla fattar utom du

Läs en bok vars titel består av endast ett adjektiv. - 

Läs en bok där nycklar spelar en stor roll. - 

Läs en bok om någon som pratar med djur. - 

Läs en bok vars omslag är till största del grått. - Skymningsporten

Läs en bok vars omslagsbild består av ett mönster. - Det är något som inte stämmer

 

Läs en bok vars filmatisering du såg innan du visste att det fanns en bok. - 

Läs en bok med ett pronomen i titeln. - Jag vill ju vara fri

Läs en bok som till viss del (eller helt) utspelar sig på internet. - 

Läs en bok med idrottsanknytning. - Det riktiga landslaget

Läs en bok om att resa. – En varm vinter

 

Läs en bok inom en genre du vanligtvis inte läser. - Maken

Läs en svensk ungdomsbok. – Homecoming queen

Läs en bok med en flagga på omslaget. -  

Läs en bok om en skolklass. – Konsten att ha sjukt låga förväntningar

Läs en bok med en hund i. - Flickvännen

Läs en bok som handlar om ett föräldralöst barn. – Som om jag vore fantastisk

Läs en bok som utspelar sig på en annan planet (månen är också godkänt, för den som vill använda tex Uppstigandet för att pricka av den här). - 

Läs en novellsamling. - 

Läs en bok från ett för dig nytt förlag. – Som eld

 

Läs en bok som utspelar sig i Malmö. -  

Läs en bok du fått av någon annan. - Djupa ro

Läs en bok på vers. - 

Läs en bok vars titel är en allitteration (det vill säga: alla ord börjar på samma bokstav. Till exempel: Mio, min Mio.) – Mio min Mio

Totalt: 21/20

 

Det enda löftet jag har för år 2016 som handlar om böcker är att jag ska läsa fyra engelska böcker. Det känns rimligt att hinna med en i kvartalet. 

0 kommentarer