Lesbisk myt?

Jag har precis läst ut Babyrace av Katerina Janouch. Och i den boken får vi följa Emily och Sandra som båda vill bli gravida. Dom är så pass nära vänner att dom delar menscykel. 

Boken kan jag recensera sen. Men jag fastnade vid detta, för det tas som en självklarhet att flatpar delar menscykel. Och jag är inte helt övertygad om det? Eller så är jag och donnan undantaget som bekräftat regeln? Det finns ju ingen forskning som förklarar varför detta fenomen existerar. Och jag tänker att det är som mycket annan forskning: en är inte så pepp på forska på kroppar som inte har kuk...

Men fenomenet handlar ju om att personer med livmoder som umgås flitigt börjar haka på varandras menscykel. Och jag har ju varit med om det tidigare. Både på högstadiet och gymnasiet delade vi cykler med varandra. Och en höll alltid koll på varandras cykler <3

Fast nu när jag bor med en annan livmoderbärare sen över två år tillbaka - vill det inte matcha? Så märkligt. Det kan ju iofs hänga ihop med att min cykel fortfarande är katastrof efter att jag slutade med hormoner?! Måste kolla upp detta med flatkollot! 

mens menscykel
0 kommentarer