yoga camp, vecka 1

Nu har jag klarat av första veckan med Yoga Camp <3 och det har varit en alldeles ljuvlig vecka. På riktigt. Under dessa få dagar har något ändrats inom mig? Jag känner mig lugnare, mer avslappnad, roligare, mer peppad och bättre? Kanske rentav mallig? En kan ju lätt bli det när en ställer klockan varje morgon för att yoga. 
Jag körde pass 1-5 i ett svep, drabbades av hals-pesten under helgen, så jag har kört pass 6-8 i dag. 
 
 
Och jag går igång på saker likt dessa och jag faller pladask för att ha ett nytt tema att tänka på om dagen. Hitills har vi gått igenom: I accept, I create, I embrace, I awaken, I´m alive, I am supported, I am capable & I choose.
- och jag älskar det. Min hjärna, mitt hjärta och min själ mår så jävla bra av att stanna upp och tänka över saker som dessa ovan. Att jag får fundera över vad jag accepterar med mig själv, vad jag vill omfamna, vad jag väljer, vad jag är kapabel till, vad jag vill skapa och vad jag har för stöd.
 
 
 
Och tillhör du skaran som rodnar av tanken på att skriva/säga högt/tänka i meningar likt dessa - då är du exakt rätt målgrupp. Välj bara ett av teman och reflektera om så bara för några sekunder: Vad accepterar du? Vad skapar du? Vad väljer du? Eller vad väcker dig? Vad ger dig liv? Vad vill du skapa? 
 
Jag kör varje tema varje dag på jobbet och tvingar mina kollegor att svara på dagens ämne, jag och donnan pratar om det ihop och jag reflekterar över det i min dagbok samt under varje pass. Och ja, det känns ibland lite flummigt. Men främst känns det bara mysigt och lyxigt att kunna stanna upp och peppas och glädjas över olika delar i mitt liv. Alternativt drömma mig bort över saker jag vill åstadkomma eller införskaffa för att berika mitt liv. 
 
Gör dig själv en tjänst och haka på. Ge dig själv mellan 23-51 min om dagen och yoga. Namaste
yoga with Adriene yogacamp
0 kommentarer